Allahuakbar!!! Punca Yana Samsudin behijab..pasti anda sedih membacanya....



Alhamdulillah, Yana Samsudin pula kini mula mengambil keputusan untuk berhijab sepenuhnya.

Selepas melayari bahtera rumah tangga bersama suami tercinta, Fadzil Zahari, kini aktres jelita, Yana Samsudin mengambil keputusan untuk tampil berhijab sepenuhnya.

"Terus terang penghijrahan ini datang secara tiba-tiba dan kalau boleh, saya tidak mahu menghebahkan berita tentang imej terbaharu ini kerana beranggapan ia terlalu sensitif dan tidak perlu dihebahkan dengan terlalu meluas".

Keputusan itu dibuat ketika dia dilihat anggun mengenakan tudung sewaktu menghadiri satu program wanita terbitan stesen televisyen tempatan pada akhir bulan lalu.



Menarik juga kisah yang dikongsikan oleh Yana Samsudin tentang penghijrahannya ini. Kata Yana:-
Pada 28 April lalu, saya ada mengikuti majlis ilmu, Warung Halal di Kedah. Ketika itu, saya memang mengenakan tudung namun, belum terfikir untuk bertudung sepenuhnya.
Pada keesokan harinya, saya hadir dalam program Wanita Hari Ini dan bertudung. Dari situlah saya mula terfikir untuk mengekalkan imej itu dan terus bertanya kepada suami. 
Alhamdulillah, dia menyambut baik keputusan saya. Mungkin ini adalah kerana doa daripada keluarga, suami, peminat dan sahabat. Saya sendiri pun tak tahu nak jelaskan macam mana kerana semuanya datang secara tiba-tiba
Tambah bagus, Yana Samsudin bakal membuang gambar-gambar lamanya yang tidak bertudung di media sosial. Itu satu langkah yang amat baik. Namun sudah tentu ia akan mengambil sedikit masa dan ada pengecualian, terutama yang berkaitan dengan kerja. Kata Yana lagi:-
Saya bersyukur dengan penerimaan positif di kalangan peminat. Sebagai pengurus, suami saya akan menguruskan mengenai perkara itu dan ia akan dibuat secara berperingkat.
Namun, untuk iklan dan poster yang sudah dibuat, saya tidak boleh buat apa-apa kerana ianya dilakukan sebelum saya berhijab. Lagipun, saya tidak mahu menyusahkan pihak lain atas keputusan saya. 
Yang mana boleh diselamatkan, kami akan buat. Saya harap peminat akan memahaminya dan tidak menjadikan perkara ini sebagai isu selepas ini.
Betul kata-kata Yana itu. Mana yang boleh buang, kita buang. Yang tak boleh dibuang, tak perlu dijadikan isu dan kontroversi. Yang penting Yana sudah berubah dan kini berusaha menjadi seorang muslimah yang lebih baik. Itu pun sudah cukup sebenarnya. Sama-samalah kita doakan agar Yana terus istiqamah. Tahniah sekali lagi buat Yana atas perubahan ini. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.










0 Response to "Allahuakbar!!! Punca Yana Samsudin behijab..pasti anda sedih membacanya...."