MH370 : SERPIHAN SAYAP SEPERTI DITANGGALKAN. BUKAN SEPERTI TERHEMPAS


Masa berlalu begitu pantas, kehilangan MH370, menjadi misteri di pemikiran kita, 

Kehilangan Pesawat Malang MH370 milik syarikat penerbangan Malaysia Airlines itu dikatakan terhempas di Lautan Hindi. Perkara itu disahkan oleh Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Razak pada 24 Mac 2014.

Malah kini Malaysia dan dunia di gemparkan dengan penemuan sayap pesawat oleh nelayan australia. 

Pensyarah Kanan, Fakulti Kejuruteraan, Universiti Putra Malaysia (UPM), Dr. Mohd. Roshdi Hassan melalui facebooknya, menjelaskan serpihan sayap pesawat itu bukan seperti terhempas, malah ianya seperti 'dismantled'.


Persoalaannya, Kemanakah serpihan yang lain, sedangkan pesawat itu merupakan pesawat boieng 777 dan merupakan pesawat yang besar.


Adakah ada sesetengah pihak yang cuba untuk membuat drama mengatakan memang benar pesawat ini terhempas di Lautan Hindi? itu adalah persoalan.

Setahun berlalu, MH370 masih menjadi misteri, Menurut sesetengah berita tidak berdaftar mengatakan pesawat MH370 telah membawa barang yang cukup berharga dan juga pakar saintis yang mengetahui selok belok barang berkenaan. 

Itu semua kita tidak tahu kebenarannya, kerana ketika itu, Pegawai Eksekutif Malaysia Airlines mengatakan MH370 membawa manggis dengan seberat 1 ton. Lagi menambahkan kebarangkalian jawapan itu adalah sebagai helah semata.

Malah  Dr Roshdi juga memberi contoh sayap pesawat yang telah terhempas dan juga contoh 'FLAP' pesawat.


Gambar di atas adalah contoh flap pesawat yang terhempas.


Gambar FLAP pesawat yang didakwa milik MH370.




Apapun kita masih tunggu penyiasat menyiasat, adakah benar sayap pesawat itu sebenarnya milik MH370. 

Sama-sama kita tunggu.

0 Response to "MH370 : SERPIHAN SAYAP SEPERTI DITANGGALKAN. BUKAN SEPERTI TERHEMPAS"