1933 comments peminat KPOP kritik Blog Budak Gigit Jari

Sebelum ini, pernah kecoh atau panas berkenaan dengan Kpop (koreapop) yang kini menjadi gilaan ramai peminat datangnya pelbagai negara terutama peminat dari Malaysia berbanding minat kepada Ustazah pilihan yang sebelum ini juga pernah dikritik risau-risau jika program itu tersasar dari landasannya. klik

 

Sebuah blog Budak Gigi Rabbit yang menggunakan gambar dan nama gadis berusia 14 tahun, berasal dari Johor, Amira Afiqah telah dicemuh dengan pelbagai ugutan dan hasutan serta makian remaja-remaja fanatik Kpop.

antara komen yang berjaya dicapture oleh Hazrey

Kemudian itu, pemilik komen tersebut cuba memohon maaf selepas itu dan memadamkan komen tersebut dengan alasan  "sewaktu itu saya terlalu sakit hati dengan kenyataan blog budak gigi rabbit."



Entry terbabit telah mendapat liputan luas diseluruh malaysia klik sehinggakan ayah kepada Amira Afiqah terpaksa membuat laporan polis demi keselematan anaknya.

 

Jika dilihat komen di blognya hari ini, sudah pun mencecah 1933 komen.

Jika dilihat dari segi entry yang ditulis, beliau tidaklah memaki hamun kpop berbanding komen-komen yang tercatat di budak gigit jari tersebut.

Seblum ini Peminat Kpop pernah menyerang artis malaysia iaitu Mila Jirin dan rody kristal gara-gara kritik kpop.

hakikatnya, Pemilik blog yang terpapar ini sebenarnya bukan lah peminat setia kpop mahu pun mengenali apa itu kpop. Cuma sedih dengan apa yang terjadi kepada sekalian uma yang terkena tempias daripada kerakusan peminat setia kpop.

Tidak salah jika anda minat kpop sekali pun, tidak perlulah untuk memaki atau mempertahan kpop demi kepentingan kpop. atau ianya sekadar ikut kawan, bila kawan marah tentag kpop, anda pun join sekali.

menyedari komen dilontarkan keterlaluan, blogger merangkap wartawan, Hazrey lebih awal telah membuat salinan berhubung komen dicatatkan sebilangan pembaca.



Setakat ini difahamkan oleh PAK CIK Hazrey, polis akan meneruskan siasatan dan laporan dikemukakan semalam dan tidak akan ditarik balik.

Berhati-hati bila melemparkan komen, atau perkataan yang menghasut, ugutan dan jenayah. pasti padah yang dikejar.

klik 'saya membaca tampalan ini'

1 Response to "1933 comments peminat KPOP kritik Blog Budak Gigit Jari"

Cooking With Love berkata...

Salam. Terima kasih kerana memahami.

- Keluarga Amira Afiqah.