“Aku Sangap Lubang”

– Apa Kejadah Dialog Macam Nie Dalam Filem Aku Masih Dara?

Apa kejadahnya filem terbitan Ahmad Idham semenjak dua ini? Baru-baru ini kontroversi dialog “Nasik lemak 50 sen” dalam filem Cuti-Cuti Cinta, sekarang nie ada pulak dialog “Aku sangap lubang” dalam filem Aku Masih Dara. Apa dah tak ada idea nak buat dialog yang lagi bermutu ke? Ini confirm satu teknik murahan nak tarik penonton pergi tengok filem dia.
Dan kalau anda tengok trailer di atas, ada satu dialog yang berbunyi lebih kurang begini:-

"Sekarang ini pun ramai yang pakai tudung sebab nak sembunyikan love bite"
What the fish? Dialog ini boleh timbulkan kontroversi. Kami faham genre filem ini adalah komedi tapi janganlah membuat dialog yang boleh mendatangkan persepsi negatif terhadap wanita bertudung. Dan rasanya tak ada pompuan kat dunia ini yang tiba-tiba pakai tudung semata-mata nak cover lovebite. Dah la si mak budak tue cakap sejuk hati tengok anak pakai tudung tapi sendiri tak pakai tudung. Macam agak tak logik kan?
Kami tak boleh nak kritik lebih-lebih filem Aku Masih Dara nie sebab tak tengok full lagi cerita ini. Apa pun kalau anda berminat, bolehlah pergi tengok di pawagam bermula 16 Disember ini. Apa pun kami harap Ahmad Idham boleh buat filem yang bermutu sedikit lepas nie. Janganlah asyik buat filem kontroversi murahan macam nie

1 Response to "“Aku Sangap Lubang”"

Tanpa Nama berkata...

aku pun sangap lubang gak......