Umno terlingkup dek pakatan rakyat.....


Tidak salah jika pemerintahan di malaysia ini di taju oleh pakatan rakyat. kerana pakatan rakyat lah membuatkan Umno sedar dari tengah bermimpi ketika ini.

1 untuk umno.....
Umno sering mempertikaikan kepimpinan pakatan rakyat di Selangor, walhal baru sepenggal memerintah negeri selangor berbanding umno yang sudah berpenggal-penggal memerintah.  mustahil bagi mereka untuk melaksanakan kesemua manifestor yang dijanjikannya. kenapa? kerana mereka ketika ini bersusah payah menyelesaikan masalah yang tinggalkan umno.

2 untuk pakatan rakyat? ada betoii...
Jika kita ingat sewaktu pemerintahan mereka diselangor mahupun kerajaan malaysia, cuba kita difikirkan apa yang telah mereka berikan kepada rakyat? mungkin banyak telah mereka sumbangkan tetapi banyak hanya untuk masuk poket mereka sendiri. Itu sudah menjadi lumrah kehidupan mereka. kepada rakyat?? jauh sekali, mereka terlupa yang membayar gaji mereka adalah rakyat.

jika dibandingkan perkara dulu kala, memang ramai yang terkontang-kanting untuk memihak kepada siapa? tetapi kini ramai yang telah terpelajar dan berfikiran waras untuk memilih siapa yang layak untuk memerintah negara.

Bakal Perdana Menteri malaysia, walaupun dulu terlingkup dan dilingkupkan oleh mahathir.
Jika tiada pembangkang (Pakatan Rakyat) maka rakyat tidak akan dapat merasa kenikmatan pemerintahan umno hari ini.

Sebelum ini, Kerajaan malaysia susah mahu berikan bantuan kepada rakyat, tapi kalau kita lihat sekarang, tabur...tabur...dan tabur.....

BRIM, TRIMA, PRIMA dan pelbagai lagi cokelat manis yang cuba ditaburkan kepada rakyat, bertujuan untuk menarik undi kepada BN dimalaysia, kerana mereka sudah tahu rakyat kini berpaling kepada Pakatan Rakyat. Najib dan pimpinan umno yang lain sudah mula gelisah akan kedudukan mereka ketika ini yang nampak semakin goyah. rasa gentarnya kepada pencabarnya anwar ibrahim semakin menjadi-jadi.

kegagahan mereka di malaysia....
walaupun slogan satu malaysia nampak gagah dimata rakyat, tapi hati rakyat tidak segagah 1 malaysia untuk umno. usah pergunakan hati rakyat dengan jalan senget. biarkan lah rakyat yang membuat keputusan, tidak usahlah nak tabur-tabur duit lagi. hutang negara pun sudah meningkat berganda-ganda.

oh tidak.... aku semakin rungsing...
Nampaknya Najib dijangkakan akan mengundurkan diri dari putrajaya selepas pilhanraya umum ke13 nanti, kalau ikut peratusan, pakatan mendahulu 75% berbanding umno yang hanya sekadar memihak 25%. tetapi untuk menjaga hati kesetiaan umno, najib cuba tutupkan keresahan itu dihadapan parti BN dan tugas perdana menteri diserahkan kepada rosmah mansor yang merupakan isteri kepada najib.

penah isteri perdana menteri sebelum ini jadi macam aku...tak kan....
kita tunggu sampai najib umumkan tarikh pilihanraya. disitu lah baru kita nampak siapa pegang keris dengan betul.

1 Response to "Umno terlingkup dek pakatan rakyat....."

parang terbang berkata...

hang cari je hantu tak payah la nak sibuk2 dengan politik.....kalau tak jumpa hg faham2 je la...