Telusuki Dunia Paranormal.

Selepas kian lama menyepi dari dunia paranormal, kini saya mula mengaktifkan diri kembali menyelusuki dunia paranormal bersama rakan-rakan yang pernah menjalankan aktiviti disetiap malam hari.

Percaya atau tidak, itu terpulang kepada individu masing-masing untuk tidak mempercayainya.

Pemulaan kajian yang telah kami lakukan kawasan yang dahulunya hutan tebal dan kini menjadi dalah satu kediaman yang sangat mewah yang bertempat disekitar lembah klang ini menjai tempat untuk kajian kami.

Jam menunjukkan pukul 11.50 mlm. sedang aku kebingungan ketika itu, rahmat menghubungi aku melalui BBM, Boy, Hang nak pollow tak kiteorang?

"lokasi mana? sape je join?? balas aku.

rahmat menjelaskan segalanya. dan aku terus bersetuju dengan pelawaannya.

sekitar jam 12.30 tghmalam aku tiba dilokasi, tetapi singgah sebentar di kedai mamak bagi menghilangkan dahaga.

Bagi malam pertama, aku tidak berkesempatan untuk  bersama mereka bagi menjalankan kajian. Pelbagai kejadian diceritakan rahmat kepada aku dan hanya senyuman yang aku dapat limpahkan kepadanya sambil meneguk segelas air limau ais buatan mamak.

"Malam ni tempat yang kita nak pegi ni bukan calang-calang boy".ujar rahmat.

"ye ke..seberapa menarik tempatnya" celah aku.

rahmat pun menceritakan segalanya.

Sekitar jam 1.00 pg kami bergerak ke tempat kejadian.
Aku kehairanan memikirkan lokasi ini. Tersentak aku bertanyakan kepada siapa pun aku tidak tahu, "Kita kena tanya tempat ni sebenarnya tempat apa erk dulu?"

masing-masing sibuk dengan tugas masing-masing.

Kami bergerak ketempat yang dikatakan berlakunya aktiviti paranormal.

Tiada apa disekeliling jelas hati aku, sedang aku berjalan melakukan ujian disetiap pelusuk kawasan itu, aku terbau akan air mawar. hakikatnya sebelum aku tahu nak ke lokasi. aku menghidu air mawar di rumah aku dulu. sebab nak pastikan apa air yang tekandung dalam botol tersebut.

Rupanya malam tu aku nak terbau air mawar, setiap penjuru aku cium baunya. tapi tidak pasti dari mana datangnya air mawar tersebut.

Aku cuba fikirkan secara logik, aku pusing disekitar kawasan yang terdapat baunya air mawar tersebut. aku cuba bau pokok bunga yang ditanam sekitar kawasan itu. tapi jelas, memang bau itu tidak datang dari bunga-bunga tersebut.

Lantas aku keluar dan bertanyakan kepada mereka. "Kenapa aku bau air mawar ye kat sini"?

" Adam bukan kita je bau, Boy pun bau adam" jelas Abang mazidul....

Hurmmm...aku berfikir, berfikir dan terus berfikir...

setelah selesai menyiasat dikawasan sekeliling. kami mula menjalankan kajian paranormal selama 35 minit dirumah tersebut.


Apa yang terjadi seterusnya?


baca lah kat web ni.......http://www.mazidulakmal.com/2011/06/akhirnya-damba-tewas-ketakutan-kes.html

0 Response to "Telusuki Dunia Paranormal."