20 SAKSI, 5 PEGUAM : KES BEKAS PERMAISURI AISHAH SAMAN UNCLE SEEKERS

 KUALA LUMPUR: Pengkaji paranormal, Syed Abdullah Hussein Al-Attas akan mengemukakan sekurang-kurangnya 20 saksi bagi menghadapi saman bekas Raja Permaisuri Agong, Cik Puan Siti Aishah Abdul Rahman di Mahkamah Tinggi Temerloh nanti.

Syed Abdullah yang lebih dikenali sebagai Uncle Sekers juga akan menyediakan lima peguam handal bagi mempertahankan tindakannya.

Kelima-lima peguam itu dianggap menepati konsep 1Malaysia iaitu tiga lelaki Melayu, Cina dan India serta dua wanita Melayu dan Cina.


Media sebelum ini melaporkan Uncle Seeker tidak gentar menghadapi saman itu dan bersedia mempertahankan tindakannya.

Bekas Permaisuri itu selaku plaintif memohon perintah injuksi melarang Syed Abdullah sebagai defendan pertama dan ayahnya, Syed Hussein al-Attas (defendan kedua) daripada mendedahkan sama ada secara lisan atau dalam blog, surat khabar atau wakil mereka sebarang maklumat semasa menerima ‘rawatan’ daripada defendan.

Sebutan kes ini akan didengar di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, Akhtar Tahir pada 22 Disember ini.

Semua saksi yang akan dikemukakan itu dikatakan turut berada dalam beberapa pertemuan bekas Raja permaisuri itu dengan Uncle Seekers.

Saksi-saksi itu sedia menjelaskan kepada mahkamah bahawa pertemuan bekas Permaisuri dan Uncle Seeker itu diadakan bukan dalam suasana rahsia.

“Semua pertemuan bekas Permaisuri bersama Uncle Seeker selama menjalani rawatan itu turut ditemani beberapa saksi seperti pengurus dan jurukamera. Inilah yang akan dijelaskan pada mahkamah nanti.

“Ini bererti pertemuan bekas permaisuri dengan Uncle Seeker itu bukan satu rahsia,” kata sumber itu kepada Warta Perdana.

Kisah ‘percintaan’ membabitkan bekas Permaisuri itu menjadi gempar apabila beberapa blog di Internet menyiarkan pengakuan Uncle Seekers dalam blognya.

Sehubungan itu, Pengasas dan Mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia, Datuk Omar Din Mauju menggesa pihak berkuasa bertindak menyekat penyebaran gambar dan cerita ini kerana ia membabitkan seorang bekas Raja Permaisuri Agon

0 Response to "20 SAKSI, 5 PEGUAM : KES BEKAS PERMAISURI AISHAH SAMAN UNCLE SEEKERS"